טיפול בדיכאון

תסמינים של דיכאון קליני

חשוב להבדיל בין דיכאון קליני לעצבות או תחושת ייאוש. דיכאון קליני הוא סוג של מחלת נפש אשר מתאפיינת בתחושת עצבות וייאוש עמוקים במיוחד ובתסמינים נוספים המתלווים לתחושות הללו, בשביל שתופעה זאת תהיה מאובחנת כדיכאון קליני היא אמורה להימשך במשך פרק זמן של לפחות שבועיים.
בין התופעות המלוות אנשים הסובלים מדיכאון אפשר למצוא את: בעיות השינה או לחילופין שינה מופרזת, עצבות ממושכת, ייאוש, חוסר אונים, קשיים בריכוז, עצבנות וכעס, התבודדות ובמקרים קיצוניים יותר של דיכאון גם מחשבות אובדניות. אנשים הסובלים מנושא של דיכאון יתקשו בתפקוד היומיומי שלהם, ובמידה ואותו דיכאון במצב חמור יותר, קיים סיכוי שלא תהיה להם רמת מסוגלות לבצע פעולות רבות בחיי היומיום. אין ספק שרוב המצבים חייבים טיפול בדיכאון ע"י פסיכולוג המתמחה בתחום

דיכאון קליני – השפעת הסביבה

אנשים אשר חווים דיכאון יהיו רגשות שליליים וקשים, זה יבוא לידי ביטוי גם בתחושה האישית שלהם כלפי עצמם וגם בתחושות וביחס שלהם כלפי האנשים אשר סובבים אותם, הם ירגישו לא אהובים ולא רצויים. הסביבה של אותם אנשים אשר סובלים מנושא של דיכאון, יכולה לייחס לאותו אדם תכונות כמו עצלנות או חוסר מוטיבציה וזאת רב בגלל חוסר מודעות לסיבה או לתופעה.
היחס של הסביבה ישפיע אף הוא על אותו דיכאון ויגרום לו לביקורת עצמית נוספת. כמובן, שכאשר הסביבה שתהיה יותר תומכת ויהיה לה יותר מודעות לגבי תסמיני הדיכאון שיש לאותו אדם, בכוחה יהיה להקל ולו במעט על תסמיני דיכאון שונים אותם חווה אדם מסוים.

דיכאון – קצת סטטיסטיקה

הנה קצת סטטיסטיקה על דיכאון: דיכאון היא אחת ממחלות הנפש הנפוצות ביותר בעולם. תופעת דיכאון היא תופעה כלל עולמית כאשר שיעור הסובלים ממנה משתנה ממדינה למדינה (יש מדינות עם אחוז נמוך של סובלים מדיכאון ומדינות בהם אחוז הסובלים מדיכאון יכול להגיע גם ל-20 אחוז).
שיעור הנשים הסובלות מנושא של דיכאון גבוה בהרבה מזה של שיעור הגברים הסובלים מהתופעה. מחקרים שהתבצעו בנושא של דיכאון, הראו ששיעור הסובלים מנושא של דיכאון גבוה בהרבה ממה שהיה בעבר. שיעור תופעות הדיכאון גבוה יותר אצל רווקים מאשר אצל אנשים הנמצאים בזוגיות או בעלי משפחה.